Orosházi fősulis kaland 2018. április 12., csütörtök - 20:57


Mondjuk ha egy ilyen dolgot kalandnak hívok, a Pamkutyáék kalandvideóihoz képest, ez kb. úgy hat, mint a magyarországi YouTuber közösség challenge videói a külföldiekével szemben.. Mindegy.

Éééljen, 2 éve voltunk Szegeden, mint iskolakirándulás résztvevői. Akkor volt a... mi is? Nem emlékszek a nevére, de azért jó volt.. Fotóztam egy csomót. Videót is sokat vettem fel róla, YT-n meg lehet keresgélni őket. Pl. itt egy, meg itt, meg itt.

Szóval ma megindultunk Orosházára, mint iskolai kirándulás. Hivatalos cuccot (nem találtam) az eseményről a Facebookon itt találtok, viszont itt van másik leírás: részletesebb és rövid.
De ott is kaptunk egy ilyen program-leíró valamit, bár a másik oldalán egy szegedi, jövőbeni (hasonló) program van meghirdetve.


Előadások voltak itt nagyrészt. Némelyiket néztük, másikat épp kihagytuk valami miatt.. Az emeleten voltak ezek termekben kivetítve, de valahol az épületen belül élőben ment ugye. A földszinten meg volt mindenféle földi jó, amiket lehetett nézegetni, meg tapogatni, nyomkodni. :D

Amit lehetett, megnézegettük. Volt egy Acer sarok a bejárat felőli oldalon, a másik végben meg egy HP sarok, de ugye köztesen még volt Mozaik, meg az SKC-t is láttam (felsőbbi plakáton lévő cucc, bár sosem hallottam még róla, lol), a Fujitsu nem rémlik. De lehet nézegettem, csak nem volt úgy kiírva.




Az Acer résznél robotkar volt a fő látványosság, ami programozható is (ilyen kis bubikkal, nem szeretem az ilyesmit, de ez van). Volt ott még ilyen hard PC config bemutató is, bár épp csak egy loopolt sample videó ment rajta. De mikor én odamentem, már birizgálták páran, egyik osztálytársam azt mondta, hogy WoT-ot akartak tölteni rajta, csak nincs internet. Mivel épp ilyen 5 perces szünet volt a hangosbemondós fickónak, így befoglaltam kicsit a gépet. Hiába a világító, gondolom jó drága billentyűzet, egyértelműen nem programozásra való. Jó, hát gémer bill., de tényleg kegyetlen rossz volt rajta gépelni. Ugyanis arra gondoltam, hogy ha már net nincs, de Firefox van, meg... Notepad... :'( Valamit mondom összetákolok JavaScriptben. Csináltam egy random színes téglalap generátort. Volt vagy 5 perc tényleg. Akkor sarkon fordultam, és nézett rám a két Aceres kolléga. "Te programozol?" - hát.. ja. Már indultam volna onnan el, de még jött a kérés, hogy "Visszacsinálod?". Akkor még egyúttal beírtam a nevem a végére a HTML fájlnak - hátha keresnek. :P

Az SKC részlegnél egy csinos lány ilyen VR-szerű cuccot reklámozott, mint bemutatni való. Hát, arrafelé sok szem tekintgetett.. :D



HP részlegénél elég sokat voltak a srácok, ugyanis nyereményjáték volt. Egy kérdőív kitöltése esetén lehetett (volna) nyerni. Főleg amolyan "te melyik terméket használod / használnád" jellegű kérdésekkel. Mivel én hülye vagyok a hardverhez és a mai eszközöket sem ismerem, így nem kockáztattam meg az égést sok hülye válasz adásával. De aki kitöltötte, ilyen szép világoskék HP-s nyakbaakasztót kapott. Mint a nagyobbik VR-os képen Bagolynál (center guy). Egyébként ilyen akasztót az Acer asztalnál is lehetett lopni, az meg zöld. (Azt Roland random hozzám is vágott egyet, szóval az van.)



Aztán a Mozaik részen, ott is a saját szoftvereiket mutogatták, mint az SKC (egyébként); az annyira nem tetszett - valószínűleg elég részletes, bonyolult programok, amolyan naptár-szerű dolgokat láttam ránézésre, de hasonlókat nem lenne sok idő legyártani. Ettől még nem rosszak persze, és a valódi hasznuk épp használat közben látszana szerintem, viszont egy bemutatón - még ha az oktatás korszerűsítése, digitalizálás is a téma - nem túl látványos. Főleg egy nem-programozónak, mint a vendégek nagyobbik része.
Volt viszont egy tök jó sample program (sok hasonló volt a gépen, most nagyon a 3D-re mentek). Maga az ötlet tetszik. Állatok, szilánkokra lettek generálva (rombuszokra, de a térben randomnak tűnő pozícióban és dőlésben). Ujj húzgálásával a 3 tengelyen lehetett forgatni, de középpont körül forgott az összes darabka. A FOV elég alacsony lehetett, mert nem nagyon torzultak a darabok, és/vagy még a perspektíva is ki volt kapcsolva (orthographic projection). A lényeg, hogy csak egyetlen forgatási szögben, de úgy kirakódtak az állatok. Nagyon menő. Egérrel romlik az élmény kicsit, de szerintem elég kis aranyos, 1 perces pointless alkalmazás lenne (lesz) belőle, ami bővítheti a tárházát a kis listámnak.. :D


Egyébként jól látható, 11:00-tól Minecraftos előadás ment a felsőbb termekben.. MC előnyei az oktatásban. Ilyesmi vázlatpontokkal, hogy ...
  • fejleszti a térlátást
  • a rendelkezésre álló anyagok/eszközök jobb beosztását, felhasználását tanítja
  • redstone révén "programozásra" tanít (szerintem nagyobb részt fizika)
  • fejleszti a kreativitást
  • hálózati játék = csapatmunka
... meg ilyesmik. Volt még egy jó, de nem jut eszembe, hiába gondolkodok..

Aztán elmentünk egy elég távoli terembe még a földszinten, ott aztán tényleg mindenféle jó volt. Először láttam életemben 3D nyomtatót, ráadásul működés közben.. Hát, mivel nem halad fénysebességgel, így mondjuk végeredményre nem vártam. És a srác a monitornál Blenderről tolta a modelleket. (Azt pont nem fotóztam.)


Ebben a teremben voltak még könyvek pl. (Programozás oktatás gyerekeknek, stb), de pl. szintén robot is volt. Azt videóztam, pályán tartó mozgást végző kerekes robot. A pálya egy fekete vonal volt. Ez amúgy egy tök jó dolog. Jó alatt érdekeset értek leginkább. Ilyesmivel - ha nem is közvetlenül szoftver - legalább felületesen foglalkoznék is pl. suliban. Vagy itthon, hobbi-sideprojektként.


Ezen túl nem sokat maradtunk (azért ez sem rossz), 13:00-kor indultunk "haza" - ami annyit jelent, hogy a Csaba Centerbe mentünk, Békéscsabára. Ahogy odaértünk, Márknak az az ötlete támadt, hogy menjünk a hangszerboltba, mert miért ne? Szóval mentünk oda inkább, jött Pajzán is, legalább egy bő fél óra azzal is eltelt. Először voltam életemben hangszerboltban. Jó helynek tűnt.


Pénz híján én csak néztem és fotóztam, viszont legalább tudtam venni egy az akusztikus gitáromhoz márkában passzoló, egyébként is szép 150 Ft-os pengetőt. A következő téma alá rakom a képet.

Aztán csak benéztünk a Centerbe is. A csapat egy része az oda tervezett 1 órából a maximális időt a teszt-konzoloknál töltötte. Sok bénaság van a PS4-en.. De azért a Dragon Ball az tetszett, még ha ezek az új játékokban más sem jó, csak a grafikájuk.



Aztán hazaindultunk. Még kint fotózkodtunk kicsit, arról tanárnőnek van képe, nekem nincs. Viszont ezt lekaptam, ok nélkül:


Meg csináltam eljövet egy videót a buszról, de a gyönyörű busz-párbeszédek visszhangja sok ... mindegy, lecseréltem YT hangsávra. Ez egész jó kis dallam, múltkor hallottam Damien White videójában aláfestésként, és kikerestem. (1 óra volt, ezért leírom a címét, oda is leírtam: Letter Box - Far The Days Come)


S végül, találtam itthon egy piros nyakbaakasztót is, még a Pákász Futamon kaptam, épp ennyim van összesen is, így lényegében - bár nincs HP-m, de kijött az RGB. :D

Nincsenek megjegyzések: