Prog.hu 2017. november 3., péntek - 19:54


Alias "a magyar Stack Overflow". Ez a bizonyos prog.hu nevű oldal a magyar programozók nemEgészenHivatalos,deLegrégebbÓtaJólMűködő fóruma, ahol aztán meg lehet beszélni az új dolgokat, a vicces eseteket, és a fő: felteheti bárki a kérdését egy adott (programozással kapcsolatos) témában, amire szakértői válaszokat kap(hat).

Anno, amikor körülbelül 9-10 éves voltam (2007 év vége környékén), itthon is be lett vezetve az internet, én meg elkezdtem tanulgatni a PHP-t, mert az jónak tűnt. Akkortájt már regisztráltam is erre a fórumra, bátyáim miatt részben. De hát kicsi voltam, meg akkoriban kezdtem a programozás alapjait tanulni, magamtól többnyire. Szóval nekem magas volt minden kérdés, így segíteni sem tudtam másoknak, sőt, nekem kellett a legtöbbször segítség.

Az oldalon ha valaki válaszol a kérdésre, annak pontot adhatunk jutalmul, ez olyan kb. 50 pont átlagban. (Hogy több lehet-e, azt nem tudom, kevesebb az biztos, hogy lehet, talán a frissen regisztráltak tudnak kevesebbet adni.)

Sajnos nem úgy születik az ember, hogy megtalálja a tökéletes nevet, így nekem semmilyen megszokott nicknevem nem volt az interneten, így csak Patt néven regisztráltam, kár, hogy nem nagyon lehet utólag átírni.. :/ Hozzáteszem, a minap véletlen eprog névre írtam át a címsorban a fióknevet valaki máséról, hogy megnézzem a saját profilom, de ugye nem az én nevem a prog.hu-n ez. Viszont nem a kezdőlapra dobott vissza az oldal, van egy eprog nevű tag. Az egyik első regisztrált lehetett, nem is nagyon lépett be azóta. Mik vannak.

Szóval ez az egész bejegyzés azért íródik most, mert megkaptam így 10 évvel a regisztrációm után az első pontszámomat. ( Hozzáteszem, MySQL adatbázisra kaptam a pontot, de egyébként a problémának köze sem volt hozzá. Karakterkódolás-hiba volt, és egy beolvasott fájl kódolása volt hibás, nem az adatbázisba való bevitele.. xD )


Ez igazi mérföldkő, bár az is tény, hogy sok évig fel sem jöttem az oldalra, be sem léptem, és nem is nézegettem a témákat. Sebaj, most már van pontom.. 50.

Khm.. hát, nem valami sok, nem úgy, mint a prog.hu koronázatlan királyának, Micunak, neki 441270 szakértői pontja van, 11901 téma megoldása után.
Már akkoriban is ő volt ez a bizonyos király, amikor én regisztráltam, és még úgy tudom manapság is, nem is nagyon fogja senki utolérni szerintem.

Ha jól emlékszek, egy külön rangot hoztak létre a számára, annyira magas pontszámot ért el.. :D

Nincsenek megjegyzések: