Ferihegy túra 2017. június 6., kedd - 17:35

Tegnapelőtt (június 4-én) egy városi szervezésű kirándulásra mentem, aminek az igazából lényegi része az "eleje" volt: a ferihegyi reptér. Amit egyébként nemrég elkezdtek felújítani, de erről itt akár lehet olvasgatni kicsit.

Elindultunk 6:30-kor Pestnek, hát a vonatnál tovább tartott az út, mert 2 óra helyett lett közel 3 is. Félúton volt egy megállás egy étteremnél, na annak sírtam a minden asztalon elhelyezett, "gyönyörű" sablon-WordArt limonádé szövegén..

Na de aztán csak megérkeztünk az Aeroparkhoz, ahol el kellett egy kicsit ütni az időt. Körbenéztünk, Google térképen is látszik szépen amúgy a helyzet, mert 3D-sítették a tájat, de azért itt van néhány fotó is:

Sokkal többet  nem tudok írni, helyettem az idegenvezetőnk (a "Gróf úr", sajnos a teljes neve nem maradt meg, ahogy a buszsofőrünké sem, azon kívül, hogy Zoltán, és hogy ő egy Spotter - nagyon jó arcok egyébként) mesél sokat, ugyanis a 3 órás kalandból kb. 55 percnyi felvételem is van, de azt még nem vágom ma össze, illetve töltöm fel. Amint kész, a bejegyzés alján lesz megtalálható a YT link (meg a csatornámon).

Röviden pedig: ahogy megnéztük a repülő-kiállítást, közölte velünk Gróf úr, hogy sajna ezt lekéstük - ugyanis nem várathatták az előttünk lévő csoportot, mi meg kicsit később értünk oda, így őket engedték előre, mi pedig várunk még pár percet. Repülőtéri szabályzat része, hogy két ilyen látogató-csoport között 30 perc várakozási időnek el kell telni. Majd elindultunk külön buszon, ahol haladás közben mindent részletesen elmagyarázott Gróf, ráadásul még vicces is volt. Nem az a fárasztó, erőltetetten vicces típus, hanem aki tényleg meg tud nevettetni a régi történetekkel, amikről hallott vagy átélt. Szóval a hangulat jó volt a buszon, egy biztonsági ellenőrzésen átesve tovább mentünk, bejártuk a busszal az egész repteret körbe, mindenről bőven kaptunk információkat. Ez majd a videón rajta lesz. És sokat tanultam, érdekesség pedig, hogy láthattam (és videóra vettem) az Emirates (Arab) légitársaság egyik Boeing 777 300-as kéthajtóműves utasszállítóját. Ez a repülő ritkaságszámba megy - már az is, hogy megfordul itt, Magyarországon. Szóval a túravezetőink majd megőrültek, hogy sikerült összehozni, hogy láthassuk felettünk el- illetve leszállni. (Ez a legnagyobb típusú repülő a Világon, a kéthajtóműves repülők közül).

Röviden most ennyit, később videó.