Diablo és Metin2 2017. január 23., hétfő - 1:48


Biztosat nem lehet állítani, én legalábbis most nem járok utána mindennek, de amit lehet, összegyűjtök röviden. Miről is van szó?

Röviden arról, hogy honnan is származik a Metin2, mi volt az elődjével, stb.
Csak arra a következtetésre tudtam DeFa barátom segítségével az évek során jutni, hogy a Metin2 az a nyugati Blizzard cég által készített Diablo másolataként indult. De haladjunk időrendbe..

Először is, létezett Metin (1) nevű játék is, hiszen a 2 az valami folytatása. Ennek a hivatalos honlapja máig elérhető az interneten, de mivel koreai az egész, így javallott legalább a lefordított változatot megnézni. Sőt, Facebook oldaluk is van, amit a honlapon is elérhetsz.

Milyen is volt a Metin1 (azaz simán csak Metin)? A Google számtalan kérdésre ad választ, meg a YouTube is, ugyanis erre a kifejezésre keresve található sok kép, egyet én is kirakok, egy összehasonlítást:

Balra Metin, jobbra Diablo II
A bal oldali kép egy német nyelvű YouTube videóról van, amit itt megtekinthettek, ha érdekel, kicsivel nagyobban a jobb oldali kép pedig ide kattintva (800x600) látható.

Haladjunk a dátumokkal sorban, közben írom a teóriát:
  • 1996-ban megjelent a Diablo, év végén Dél-Koreában is
  • az előbbi pont bizonyosan szemet szúrt a koreai Ymir csapatának, akik a Metin fejlesztői
  • belefogtak a Metinbe, hogy nyugatot másolva nekik is legyen egy még  akkoriban új generációs hack 'n slash játékuk (Ez nem negatívum. Másolni a jókról kell. Ráadásul ha valaki korszakalkotót teremt, mindenki próbál utána hasonlót létrehozni, amíg van rá kereslet - lásd: Minecraft)
  • eljött a 2000. februárja, mikor kiadták koreában a Metint
  • pár hónappal később (5 hónap, közel fél év) kiadta a Blizzard a Diablo 2-t, amivel létrehozták minden idők egyik legjobb RPG játékát
  • a Ymir Ent. is serénykedett eközben / ezután, ők is elkezdték a Metin folytatását, grafikailag nem volt a topon a Metin1, ráadásul 2000 környékén már a 3D játékok kezdtek elterjedni (Doom II 1994, Quake II 1997, Unreal Tournament 1999, stb.)
  • a Ymir bejelentette 2002-ben, hogy jönni fog a Metin2
  • pár évvel később (2004) érkezett a Blizzard részéről a World of Warcraft, és nyugat ezzel megint csodát teremtett
  • valószínűleg erről is tudomást szerezhetett a Ymir, de ettől függetlenül kiadták a Metin2-t Koreában 2005 márciusában (és utána persze sok helyen még)
Ezóta számtalan változás történt. A lengyel wikipédián olyasmit is olvastam, hogy 2001-től 2005-ig Koreában programozták (? vagy ilyesmi), 2005 óta USA programozók (vagy koreaiak, de Amerikában) kódolják (talán az ötletmerítés miatt van ez is?).

Mit számít, az a lényeg, hogy a Metin (2) pihent, egész sokáig, és úgy 2014-2015 környékén kezdett egy észrevehető változássorozat elindulni, fejleszteni kezdték, menteni a menthetőt. És jó irányba halad, mondhatni.

Egyébként 2006-ban a német Gameforge kezdte el terjeszteni a játékot.
Egy rövid idézet a magyar Wikipédiáról:

Az eredeti, dél-koreai szervert 2013. márciusában, kereken 8 év üzemelés után anyagi okok miatt bezárta a Webzen, azzal indokolták döntésüket, hogy inkább a játék további fejlesztésére koncentrálnak. A többi szerveren (így a magyarországin is) továbbra is jelennek meg a Metin2-höz tartozó frissítések.[10] A leállás óta egy jóvátételi útmutató, és egy őszinte üzenet fogadja a látogatókat a koreai oldalon: „Köszönjük, hogy szerettétek a Metin2-t.”[11]

Mindazonáltal én továbbra (is) úgy gondolom, hogy a mai napig nyugatról másol (ha mást nem is, de legalábbis) ötleteket a Metin. Erre az egyik legjobb példa, hogy bevezettek egy új kasztot (fajt?), a vérfarkast (lycan). Köszönjük ezt is, Ymir, Webzen, Gameforge. Nyugati fiktív lényt raktok be, mikor ott van nektek a keleti fantasy világ (reklám helye), egy keleti stílusú játékba. Az meg a pláne, hogy olyan lényt találtak ki a játékba való bekerülésre, ami a WoW-ban már választható, csak jó pár évvel régebb óta (Worgen).

Egy jó tanács: ne kezdj el Metinezni. Ma már senkinek nem ajánlanám. A Wiki is szépen megfogalmazza:
A Metin2 ingyen letölthető és játszható. Elméletben nélkülözhetőek a fizetős szolgáltatások, azonban a játékosok egyetértenek abban, hogy ezek nélkül a játékmenet előbb lelassul, majd élvezhetetlenné válik.

Nincsenek megjegyzések: